Desprès de totes aquestes sessions cada grup s'ha fet especialista d'un tema concret i han fet una activitat dinàmica per tal que les companyes aprenguessin la utilitat de la informàtica a les aules, les TIC, els mòbils, etc. a l'escola. 
En lloc de fer una descripció de cada una d'elles, ja que aquest bloc no consisteix simplement en descriure, seguidament explicaré quins han estat els punts que més m'han agradat, que he après, que m'han sorpès. 
Aquesta activitat ens va permetre adonar-nos de què els famosos mòbils que sempre es volen prohibir a l'aula també tenen la seva utilitat. S'ha d'ensenyar als infants a extreure el major suc possible a tot allò que tenen, com seria amb els mòbils. 
A més a més de fer activitats com la que vam fer a l'aula (on haviem d'anar enviant les respostes de les proves de la gincana per poder seguir avançant), fer activitats amb els mòbils també ens ajuda a fer veure als infants que són uns aparells que s'han d'usar amb una bona funcionalitat, que ens poden ajudar a distreure i que està bé de tant en tant, però que mitjançant aquest el que si que hauriem d'evitar és el civerbulling (això es podria lligar amb la presentació d'assetjament escolar). 
Però per què parlo del bulling ara? Doncs perquè mitjançant l'activitat que van fer vam poder veure la rapidesa de comunicació del whatsapp, de poder fer que la informació arribi a uns i als altres i que quan la informació són coses bones alegren, però quan és dolenta afecta de la mateixa manera que si t'ho fan cara a cara.
Així doncs, podem veure com els mòbils a l'aula poden ser útils com a eina de comunicació entre els grups, eina per cercar informació, compartir, crear materials, etc. Però sempre amb conciència.
LES APPS
Mitjançant aquest treball vam poder veure que crear una App nova, que no existeixi, amb una utilitat, fàcil d'utilitzar no és fàcil (en el meu cas encara més profundament ja que vaig ser una de les membres del grup que va presentar).
El fet de proposar als infants crear apps els pot beneficiar amb molts aspectes: la importància d'aportar idees sobre quina app poden fer, escoltar les altres opinions, arribar a un acord, mirar com ho poden organitzar, pot ser que quan l'estiguin fent trobin que ja n'existeix una, doncs a partir d'allà valorar si la que poden crear ells pot ser una versió millorada, si la que han trobat ja els va bé, etc. I un cop tinguin la app feta aquesta segurament també els serà útil per quelcom relacionat amb l'escola.
També és cert que no sempre s'ha de presentar l'activitat sense sentit, sinó que pot ser que dins l'aula es trobin amb la necessitat de fer una app per quelcom. Aquest és un bon moment per introduir-les.
Esmentar que aquesta presentació també va servir per conèixer moltes apps noves útils per les aules.
TIC I LLENGÜES
En aquesta presentació ens van proposar una activitat que consistia en posar veus als personatges que sortien a diferents vídeos. Considero que les TIC en relació a les llengües realment no es fa gaire ús a comparació de les grans possibilitats que té. Ja que simplement amb aquesta activitat es pot veure que es treballen un gran nombre de competències de l'àmbit lingüístic: preparació d'un text, tractar un típus de text concret, amb una adequació al típus de vídeo, etc. Alhora, també es poden treballar altres aspectes com és la creativitat, el sentit crític, etc.
Per acabar, comentar altres activitats que es poden fer en relació a les llengües i a les TIC: la cerca d'informació per algun treball, amb això també pots arribar a treballar l'esperit crític davant internet i alhora llengües.
GEOLOCALITZACIÓ
Mitjançant aquesta presentació hem pogut veure com d'útil poden seguir sent els mòbils. És a dir, relacionar-ho amb la primera presentació que van fer. A partir de la geolocalització es pot treballar tant la competència digital, com les matemàtiques amb els números i les escales, geografia, etc. I també ajudar-nos a orientar-nos, una cosa que ens serà útil fora de les aules, un aprenentatge que podrem extrapolar a altres situacions.
ASSETJAMENT ESCOLAR
Amb aquesta presentació ens van saber posar totalment a la pell de la víctima del bulling i dels acosadors. El que m'ha sorprès en part (i que no vam esmentar a l'aula) és la gràcieta que ens feia fer això a un company (si no erets la víctima). Encara que fos en broma actualment ens trobem amb molts casos de bulling i això és el que ens han volgut mostrar aquest grup. Però el que és molt important és no esquivar-ho, com a mestres hem de conèixer com tractar-ho i la informàtica ens presenta diverses pàgines que ens ajuden a controlar aquests casos. 
Tot i això, m'agradaria esmentar-ne un altre que és el mètode Kiva, un mètode que ve de Finlàndia i consisteix en no només centrar-se en l'acosador i la víctima, sinó que també amb els companys que hi ha al voltant, de manera que puguis fer que al final els infants quan vegin casos (encara que no els passi a ells) siguin els pirmers en denunciar-ho i també això permet que no ho facin ells, que siguin conscients del que comporta.
GAMIFICACIÓ
Com potenciar la motivació, la concentració, l'esforç, la fidelització i altres valors positius, això és el que ens han ensenyat amb aquesta presentació. Les companyes ens han fet un scaperoom on posavem en pràctica tots aquests aspectes. 
Aquesta presentació m'ha permès pensar que més endavant, quan sigui tutora d'una classe podria proposar fer això als alumnes. D'aquesta manera treballarien molts aspectes com l'organització, l'escolta, la creació d'un història, d'enigmes, la creativitat i imaginació per fer els diferents espais, la cooperació, etc. 
Ha estat un exemple molt clar i entenedor de fer veure que jugant els nens també aprenen i el que encara és millor, cooperen, fan grup i pinya, fet molt important a les aules i a la societat.
ROBÒTICA
Aquesta activitat ha estat molt interessant per diverses coses:
- Te n'adones de la quantitat de coses que pots treballar amb els infants: matemàtiques, plàstica, llengües (creant històries), l'àmbit digital, creativitat, acords, etc.
El fet de fer-se cada grup expert d'un aspecte ha estat molt útil per així poder indagar més en el nostre tema i desprès escoltar l'opinió de la resta de companyes.
ELS CODIS QR


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada