dilluns, 8 de maig del 2017

Models pedagògics vinculats amb l'ús de les TIC i la competència digital a primària



A la següent sessió hem presentat les diferents infografies a les companyes. Així doncs, això ens ha permès aclarir cada un dels models pedagògics.




1.SAMR
Ajuden a introduir les TIC a classe.

S: Substituir les metodologies tradicionals per les TIC (pissarres digitals, tauletes, etc.)
A: Augmentar la informació de l'aula mitjançant les diverses eines que ofereixen les TIC
M: Modificar les activitats, plantejar-les diferent.
R: Redefinir les activitats, crear-ne de noves.


1. RAT
R: Remplazar (Substituir la tecnologia a l'aula)
A: Ampliar (Més eficiència)
T: Transformar (Amb l'ús de la tecnologia es poden fer més coses a les activitats)



2. TPACK

Resultat d'imatges de tpackEs refereix al coneixement tècnic pedagògic de contingut.  Interrelaciona la pedagogia, la tecnologia i el contingut amb les TIC per tal de poder ensenyar continguts. Per això cal que el mestre tingui un coneixement de les TIC, saber què ha d'ensenyar i com ho ha d'ensenyar.


A dia d'avui és bàsic que hi hagi un mestre competent, format i amb experiència amb les TIC, i alhora crític.



3. FLIPPED CLASSROOM 
Resultat d'imatges de flipped classroomMitjançant els continguts que l'infant ha treballat a casa, després a l'aula es fan classes més dinàmiques que ajuden a desenvolupar un aprenentatge constructivista. 


Aquest es basa en la taxonomia de bloom: Habilitats cognitives que posen en joc segons les activitats que es fan (recordar, entendre i aplicar, analitzar, avaluar i crear.

D'aquesta manera l'alumne és conscient del que està treballant a l'aula, ve més motivat a classe ja que no es fan classes només amb lliçons, sinó que es fan activitats que permeten crear coneixement de manera més dinàmica.



COMPETÈNCIA DIGITAL

Desprès de conèixer totes aquestes metodologies m'agradaria ressaltar que és cert que totes elles són molt útils, però perquè funcionin hem de ser conscients que el mestre ha de tenir un bon vagatge de les TIC, a més a més, cal que sigui crític i alhora que comparteixi els seus coneixements relacionats amb les TIC amb les altres persones.

També cal que el mestre tingui totalment present les competències bàsiques de l'àmbit digital del currículum.

Mitjançant aquests dos aspectes l'infant anirà adquirint un aprenentatge significatiu i dinàmic. 


En aquest enllaç hi trobareu un power point amb un resum de l'ambit digital del currículum d'EP. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada